Creatievelingen kunnen mediaprojecten indienen bij de NAM

NOORD-GRONINGEN

Het Leefbaarheid- en Duurzaamheidsprogramma van NAM opent vandaag (15 januari) de inschrijfperiode voor mediaprojecten. Creatievelingen krijgen  een maand lang de tijd om hun ideeën voor een aansprekend Gronings mediaproject in te sturen.

De beste projecten maken kans op een financiële bijdrage uit het programma. Uiteindelijk bepalen jury en publiek wie de winnaars worden. Het woord media mag zo breed mogelijk geïnterpreteerd worden: inzendingen kunnen variëren van een fotoboek of film tot een interactieve website. Het is de bedoeling dat de projecten Groningen op een positieve manier onder de aandacht brengen en een aantrekkende werking hebben op mensen van buiten de provincie. Inzendingen die voor een financiële bijdrage in aanmerking willen komen moeten aan een aantal kaders voldoen. Uiteindelijk worden er tenminste één jurywinnaar en één publiekswinnaar gekozen.  Vanaf dinsdag 15 maart 2016 kan iedereen op zijn of haar  favoriete project stemmen. Wie een mooi idee heeft om Groningen op de kaart te zetten met een project op het gebied van media, kan voor maandag 15 februari een projectplan sturen naar: leefbaarheid@nam.nl. Op www.namplatform.nl/verkiezing is meer informatie te vinden.

Auteur

Bram Noordhuis