Sigaret in spinnenweb veroorzaakt woningbrand Warffum

Warffum - Een sigaret heeft woensdagmiddag voor een zolderbrand gezorgd aan de Abraham Luingestraat in Warffum. De bewoner van de rijtjeswoning was bezig met werkzaamheden op de zolder, toen een sigaret oude spinnenwebben deed ontvlammen.

Brandweer Baflo kwam als eerste ter plaatse en heeft de brand geblust. Bij de buren was ook rook waar te nemen op zolder, waarna de brandweer ook daar een check heeft gedaan. De bewoner van de woning heeft een bluspoging ondernomen, maar ademde daarbij wel rook in. Ambulancepersoneel heeft zich over hem ontfermd. De schade aan de zolder is fors.