Rabo: spin off DelfSail enorm

DELFZIJL

De vier Groningse Rabobanken zijn officieel partner van de zesde editie van DelfSail, van 29 juni tot en met 3 juli.

„DelfSail is een regionaal evenement met een grote nationale en internationale uitstraling,” zegt Monique Bos-Bartelds, adviseur Marketing en Communicatie van Rabobank Noord-Groningen. „Daar willen en moeten we gewoon bij zijn.” Vorig jaar juni zijn de handtekeningen onder een sponsorcontract gezet.

Het nautische spektakel heeft met meer dan 800.000 bezoekers een niet te onderschatten impact op het imago van de regio. Tegelijkertijd geeft het de hele provincie Groningen een flinke economische boost, via verblijf, overnachtingen, restaurants en gecombineerde bezoeken met andere plaatsen.

„Daar blijft het echter niet bij’, benadrukt Bos-Bartelds. ‘Velen zullen na thuiskomst hun ervaringen en belevenissen delen met familie, vrienden en kennissen. Daarmee worden ze waardevolle ambassadeurs van de provincie Groningen. De spin off van het evenement is dus enorm.’

Vanzelfsprekend laten de vier Groningse Rabobanken zich tijdens DelfSail 2016 nadrukkelijk zien. Er is zelfs een heus Raboplein met een innovatiestand. Daar kunnen bezoekers onder meer kennismaken met talloze innovaties die de Rabobank in de loop der jaren heeft doorgevoerd. Denk aan de Rabo Wallet app, waarmee klanten hun mobiele telefoon als portemonnee kunnen gebruiken. Of aan de Rabo SmartPin, een innovatieve pinoplossing voor kleine ondernemers en ZZP’ers. Maar ook worden op de innovatiestand door een plaatselijke ondernemer stroopwafels verkocht, die met de app MyOrder via de smartphone kunnen worden besteld en worden afgerekend. „Daarnaast verstrekken we informatie over Banking for Food, de visie van de Rabobank op landbouw en voedsel voor meer dan 9 miljard mensen in 2050,” vertelt Bos-Bartelds.


Auteur

Redacteur